onsdag 7 december 2011

Vad är det för dag idag?

Är det även någon annan än jag som blir helt totalt råddig med dagarna då vi har "söndag" mitt i veckan? Igår var det ju lördag, trots att det var tisdag. Idag är det ju måndag, trots att det är onsdag. Ja, hjärnkontoret är totalt upp och ner, men sen igen - det är väl inget nytt?!

Men, igår firade vi vårt lands viktigaste dag, nämligen självständighetsdagen! Och självklart, inte att förglömma, N:s namnsdag! Grattis till er båda!

Jag fastnade här framför datorn efter att N hade somnat. Jag har tänkt - ännu inte fått något gjort - att jag i tid skall ta itu med städningen inför jul. Om man tar allting i etapper så känns det kanske inte så farligt. I och för sig, jag gillar att städa, men nuförtiden oftast då jag kommit igång vaknar N. Det jag i år har tänkt få gjort är städning av köksskåpen, badrums- och basturengöring, strykning av julgardiner och sen då självklart precis innan julafton golvtvättning, lakansbyten osv. Men, det är inte så lätt då man har en liten individ att sköta om, som så gärna är vaken då städningen är på hälft!

Börjar vintern evetuellt vara på kommande? Ute haglar det, marken är lite vit och termometern visar några grader kallt. Fast jag inte är någon vintermänniska så lite snö och cirka 5 grader kallt är passligt för mig. Nå, ännu vet vi inte hur denna vinter kommer att se ut...

Kanske det i alla fall är dags att ta itu med disk och byke. Eller kanske det är dags för en kopp kaffe?!

1 kommentar: