fredag 6 januari 2012

Ett år redan!

För ett år sedan kom M hem från kvällsskiftet och ställde den stora frågan - vilket jag då naturligtvis svarade ja till. Tror han valde trettondagen för att han skall ha enkelt att komma ihåg det? Brukar de inte göra så, de där karlarna?! Som jag i mitt förra inlägg konstatera, mycket har hänt under det gångna året. I år blir det då att fullfölja det (i min mening!) förlovningen innebär och dra iväg till altaret.

Här hemma städade vi ut julen redan igår. Ärligt började allt pynt och röda färger nu komma ut genom öronen. N var lite fundersam då hans nya bekantskap granen hade försvunnit. N och granen har haft palaver flere gånger per dag, den är nämligen trevlig att prata med den där granna, glittriga granen!

Beslutade för några dagar sedan att nu får det vara slut med godisätandet varje dag. Jag har hela tiden haft en bra orsak (graviditet, amning, kaffestund...) att ta en bit choklad eller kex, men nu får det vara slut! Skall jag någonsin bli av med graviditetspåsen på magen så lär det inte hjälpa med att småäta onyttigt varje dag. Lördag kommer att bli min godisdag, inte kan jag ju bli någon fanatiker inte. Varför kan det inte vara lördag idag? Heh, om jag vakar till klockan 24 så ÄR det ju redan lördag och då kan jag starta mitt socker-race!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar