fredag 2 mars 2012

Nu räcker det!

Jag börjar vara så trött på alla sjukor. Vi har de senaste tre veckorna varit mer eller mindre sjuka. Flunssa, magsjuka, flunssa osv. N har varit dålig i magen i 4 dagar och maten smakar inte riktigt. Dricker gör han bra, vilket är huvudsaken. Jag själv fick något som kallas adenovirus och hela halsen svällde upp, detta virus har antagligen också orsakat att vi alla har kört wc-rally hela veckan. Täppta näsor och hosta är vardag. N besökte barnläkaren igår eftersom jag har adenoviruset, men än så länge är det ingen fara med honom. Jag själv har (för femtio-elfte gången) antibiotikakur på samt starka värkmediciner morgon och kväll. Idag känner jag mig faktiskt friskare än på många veckor. M är inte skonad han heller, utan han har också fått sin beskärda del av alla bobbor.

Men nu får det faktiskt vara slut! Läkaren på Skärgårdsdoktorn sa, att det för tillfället cirkulera 5 olika sjukor, vi har nu haft tre av dem så vi kan ju med glädje säga att vi är "voiton puolella" då! Bara två kvar då. Hurra.

Men eftersom jag nu har bestämt att jag har så gott som tillfrisknat, så har jag äran att tillbringa lördag kväll tillsammans med ett gäng härliga mammor! God mat och lite god dricka till står på agendan...!

1 kommentar:

  1. Usch då...hoppas att ni får va friska nu! Men det är faktiskt många som e sjuka nu. Alltid nån som snörvlar, hostar eller e febrig!! Sköt om er!

    SvaraRadera