lördag 7 juli 2012

Ingen rubrik?

Jag försöker allt som oftast hitta på en rubrik till mina inlägg som på något vis ändå lite berättar om själva texten som följer. Men idag är mitt huvud helt tomt, evetuellt torrt efter denna otroligt svettiga dag. Åska i luften skulle jag bestämt säga att vi har haft idag. Men, jag klagar inte - det är ju i alla fall varmt.

Eftersom M nu har återvänt till arbetslivet efter 6 veckor hemma på pappaledigt har N och jag haft tid på tumis. Känns så skönt att äntligen få vara hemma med vårt busfrö igen. Det gjorde väldigt gott att jobba ett litet tag och lite få grepp om verkligheten utanför hemmets 4 väggar, men riktigt redo är jag nog inte för att på heltid återvända till arbetslivet. Så vårdledighet med stram budjet är vad som gäller det kommande halvåret. Men det är även tid jag aldrig får tillbaka med N - han är liten bara en gång. Så nu ser jag framemot ett halvår fyllt med bus och lek.

Idag är det lördag, vilket inte betyder något desto mer för oss än att imorgon är det söndag. Men för många andra är just detta veckoslut sommarens höjdpunkt, då man får dra på sig bekväma skor och packa några kalla drickor i väskan och traska ut till Runsala i Åbo och närmare bestämt till Ruisrock! Under veckoslutet samlas nära på 100 000 besökare på området för att njuta av musik och fin miljö. Har själv ett år besökt Ruisrock som "festivalare", annars har jag varit där i arbetets tecken. Kan ärligt sagt säga, att sällan är där artister som faller just mig i smaken. Men stämingen är ju alltid fantastisk - så länge solen skiner... Men ni som nu rockar loss - ha det så skoj!

Jag tror det börjar vara dags för mig att avsluta detta inlägg - utan att ha kommit på en rubrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar