onsdag 23 november 2011

Mörker

Det är mörkt ute - har ni märkt?

Tidigare idag tog N och jag en kvällspromenad. Klockan var inte mer än 5 på eftermiddagen och ute var det absolut nattsvart. Vi promenerade på än väg där det nog finns gatubelysning, men runt omkring oss fanns det åkrar och skog. Jag började fundera, vad finns där egentligen där ute i mörkret? Nej, vill inte tänka på detta mer. (Speciellt inte nu, då det ännu till stormar där ute så det viner i knutarna...)

N somnade för ett tag sedan och jag har en stung tid att fördriva här framför datorn innan det även är dags för mig att krypa ner under täcket. Idag tog N och jag en tupplur på sängen tillsammans. Vaknade själv då mitt lille gullegryn låg och tittade på mig och log stort. Undrar hur länge han legat och tittat på mig? Han är nog prima, våran N.

I och med att nu julen närmar sig så är det väl på tiden att börja fundera på de där julklapparna. Vilka prylar blir årets trendjulklappar då? Jag själv är inte för det där med att måste ha det nyaste, utan gillar mer att ge bort praktiska och kul klappar! I år, om N ännu vågar ge mig en julklapp, skall jag i alla fall försöka bete mig då jag får den. Ni som känner till historian vet, att det inte riktigt gick som på Strömsö i fjol... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar