lördag 7 april 2012

En sista stund.

Känns faktiskt lite konstigt. Fast jag har väntat så länge nu på att få flytta till vårt egna, lilla hus så känns det nästan lite sorgligt att lämna Rävstigen. Under de år jag har bott här har det hänt så otroligt mycket, minnen av alla de slag tar jag med mig. Fast jag vet att vi kommer att få det bra där vi efter imorgon kommer att bo och även N kommer att vänja sig vid sitt nya hem, känns det lite ledsamt: jag tar en trygg och säker plats ifrån honom. Han kan inte förstå varför allting plötsligt förändras. Nå, han får sin egen lilla hydda (spjälsäng) med sig och alla sina leksaker - kanske det ordnar sig?

Men som sagt, jag kommer att sakna allt med Rävstigen. Innerst inne är jag rädd för förändringar, rädd för att allting inte kommer att bli som förr. Vi har det ju så bra här.

Äsch, nu låter jag onödigt negativ - DET ÄR JU ROLIGT DET HÄR! Imorgon anläder det starka flyttkarlar och -kvinnor som ställer upp och hjälper till under påskledigheten.

Kan inte riktigt förstå att det nu är sista kvällen jag sitter här i detta vardagsrum. Nästa inlägg skrivs istället från ett annat vardagsrum!

Mitt huvud är nu så tomt, att det antagligen är bäst att jag avslutar här. Jag återkommer med flera tankar en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar