söndag 15 april 2012

It feels like... HOME!

Första veckan i vårt nya hem - and I love it! Älskar känslan i huset och redan då jag kommer innanför dörren känns det som vårt hem. Visst finns det ju mycket att göra, men egnahemshus överlag tar tid och ja, pengar. Tror att en av de första projekten vi har är nog att få fönstren fixade och täta inför nästa vinter. För tillfället kan man se hur gardinerna rör sig av vinddraget... Men en sak i taget, vi har all tid i världen. Men kan med handen på hjärtat säga att vi gjorde rätt val att köpa detta hus. Här skall N få växa upp!

Ni som har egnahemshus och har bytt / fixat upp fönster - hur har ni gjort detta? Vem har ni anlitat eller har ni gjort det själv? Vi kommer också att byta en del av panelen på huset - erfarenheter??? Vi tar tacksamt emot tips och råd från er med erfarenhet, för ännu är vi gröna på den här husfronten!

Här inne i huset börjar möblerna hitta sin rätta plats, rätt så bra har vi kunnat pussla med våra gamla möbler. Något enstaka nytt har det också blivit, som t.ex. en garderob till hallen. Och ja, minns ni mitt inköp av lampan "Lokki"?! Den bad jag M sätta upp första morgonen vi vaknade här på Runebergsgatan och ja, vackert lyser den nu upp matsalen! Ett lyckat köp.

Så mycket mer har jag just nu inte att komma med. Våren tycks ha anlänt med fågelkvitter och mopon körandes kring husknutarna.

Jo, en grej till! Igår deltog N och jag i undervattensfotografering. Det är en del av babysimet vi går på, frivilligt så klart. Hoppas på några kul bilder från vårt plaskande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar