fredag 7 oktober 2011

En barnfamiljs vardag.

Ja, här är vi nu då: M, jag och vår "lille" pojk. Vardagen har redan för ett bra tag sedan kört igång och vi lär oss varje dag något nytt. Känns (fortfarande!) så overkligt att den lille krabaten vi så länge väntade på, som växte och levde sitt eget liv i magen nu äntligen är här! Jag var helt såld direkt och skulle inte byta en sekund av detta. Trots att det stundvis är väldigt, väldigt tungt. Nattvak, knorrstunder, sterilisering av flaskor, kakka-blöjor osv. Men som sakt - det är det värt!

Hittills har tiden gått så fort - finns inte en dag som inte skulle flyga fram. Tycker hela tiden det är kväll och kvällsrutinerna kör igång. Hur skall man hinna njuta för fullt - då man själv inte hänger med?

Ja, och allt det där med förlossning, nu vet jag vad det också innebär. Lämnar bort detaljerna, det finns säkert de som planerar barn och vill fortsätta med det. Kan bara konstatera - det är nog en stund man faktiskt får jobba för fan och hans mormor. Men då man sedan har sitt lilla knyte i famnen glömmer man allt det onda. Ja, nästan i alla fall...

Var och hälsade på till arbetet en dag. Det var riktigt kul - att höra vad som pågår och har hänt. Det var även kul, att höra på annat än bara prat om barn. För, hur underbart detta än är för en själv, så stannar inte världen upp bara för att man får barn.

Men, jag tänker i alla fall leva i min lilla bubbla ett tag!

1 kommentar: