tisdag 11 oktober 2011

Prioritera om.

Livet förändras jämt och ständigt, det kommer vi ju bara inte ifrån.

Igår var det måndag och måndag betyder två avsnitt av Sex and the City. Jag vet, avsnitten har visats trillioner gånger på tv redan, men jag tittar lika troget varje gång. (Jag till och med spelar in avsnitten om jag inte är hemma då de kommer...) För ett år sedan var tittandet av serien "min egen stund" - då skulle det vara tyst i huset. Dessutom - det bästa av allt - fick jag njuta av ett (och ja ibland kanske till och med två) glas rött. Kan det bli bättre: bra program på tv, soffa och lite rödvin.

Nuförtiden ser det annorlunda ut. Fortfande följer jag med serien. Men. Under första avsnittet brukar oftast våran lille herreman vilja äta, vilket betyder amning. Efter brukar John Blund ganska fort knacka på hemma och tar man inte chansen att bjuda in honom just då, kan detta tåg ha gått förbi. Så, det andra avsnittet av serien spelas in och oftast blir det att kika på det på tisdag morgon, då våran lille herreman igen äter frukost. Och som ni kan förstå - det ingår absolut inget rödvin i dessa måndagar (eller tisdagsmorgnar) mera heller!

Så ja, livet förändras! Men trots att måndagskvällar inte mera innebär egen tid och rödvin är jag ändå glad att kunna ha en liten stund med mina väninnor Carrie, Samantha, Charlotte och Miranda. Och som det ser ut nu så har inte lille herremannen något emot en stund med dessa tjejer heller!

1 kommentar:

  1. Självklart blir det att offra vissa saker men så får man ju nåt i utbyte som man absolut inte skulle vilja byta bort för nåt i världen. Men man måste också som mamma få ha ett visst "vuxen-nöje" kvar om man då kallar det så. Vår lilla tjej somnar runt 19.30 så jag brukar njuta några timmar själv i soffan innan läggdags (som ibland kan bli allt för sent och då får man sota för det följande morgon) Nog så skönt med lite egentid också :)

    Vet ännu inte när vi är på väg neråt men hör av oss när vi gör det :), skoj att du skriver blogg igen! Ha det bra!

    SvaraRadera