fredag 28 oktober 2011

Vilken vecka!

Jag kan inte riktigt förstå att det är fredag - igen. Det var det ju för en vecka sedan också! ;) Denna vecka har varit ja, rätt så händelsefull.

I början av veckan var jag ännu lite orolig över N:s magsjuka, han hade lite feber ännu söndag och måndag men efter det var han sig själv igen. Det kändes skönt, att vi varit till ett så bra sjukhus som ÅUCS och fått kontrollerat det han hade. Lite förvånade blev vi, då jag plötsligt på onsdag eftermiddag får ett samtal från ett annat sjukhus, som fått N:s remiss och vill att vi utan dröjsmål kommer dit. Så, på torsdag morgon - fortfarande lite nervösa och ovetande om vad som komma skall - åkte vi iväg till det andra sjukhuset. På laboratoriet fick vi veta, att det skall kontrolleras om N är allergisk. Det skulle bl.a. kontrolleras, om N inte tål vete. Hmm? Ja, N är en stor och präktig pojke men allt för mycket vete har han inte i sitt liv hunnit konsummera. Och för att tala klarspråk: ingen vete alls. Så efter några samtal och diskussioner kom det fram, att remissen kommit fel och att vi inte alls skulle vara på detta andra sjukhus! Nå nu vet vi i alla fall att N inte är allergisk för vete - bra så då. Vilken soppa. Nå misstag händer, men tråkigt känns det att vi ett helt dygn stessade upp oss helt i onödan - vem vill nu höra att ens barn ev. är sjuk? Nå våran N är nu trots allt frisk som en nötkärna - det är huvudsaken!


För övrig var onsdagen en riktigt lyxdag i denna familj. M och jag hade turen att på dagen få föra N till sin mumma (mormor) för ett par timmar och själva få fara och spela innebandy. Efter det väntade det bastu och mat, som alla tiders mumma hade tillrätt. Bastu har jag själv senast badat i början på augusti, så kändes härligt att sätta sig i värmen igen. Detta kallar jag lyx i vardagen.


På tal om innebandy har jag projekt komma i form på gång. Ja, visst hänger det lite extra här som där efter graviditeten. Nå, jag tar ingen panik, tar det i egen takt. Har också accepterat, att det inte gör något med lite extra på t.ex. magen. Det är ju bara ett minne och tecken på att man gått igenom något fantastiskt!


Trevligt veckoslut mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar