lördag 11 juni 2011

God morgon!

Eller är det en GOD morgon om man har sovit 2h i natt och stigit upp kl.5.30 för att gå på jobb? Ja, det är väl hur man tar det. Tungt är det, annat kan jag inte säga. Jag som är van att sova på magen, hittar inte mer en lämplig position att sova i. Obekvämt på rygg, obekvämt på sidan. Så antar att sömn är överskattat då?

Nu undrar jag, om någon ev. vet var jag skulle kunna få tag på en vagga, som typ denna:
 (Bilden är lånad från nätet).
Vet du var vi kan köpa en liknande? Eller har du kanske en överlopps du vill bli av med? Överlag är vi intresserade av att köpa en vagga, behöver inte se ut som denna. Vi letar även efter en gammaldags spjälsäng, men en sådan har vi ev. på gång redan.

För övrigt blir väl dagen en normal arbetsdag i lådan. Vi är två arbetstagare för lite på jobb, med andra ord betyder det en massa extra jobb för oss som är här. I St: Karins ordnas under denna helg festivalen Saaristo Open, där bl.a. Europe uppträder. I och med att vädret varit så fint finns det ju en risk att många söker sig ut i solskenet för att avnjuta lite alkoholhaltiga drycker. Det tycker jag de som har möjlighet absolut skall göra! Vi vet inte hur länga detta solsken håller i.

Men nu over and out härifrån lådan.

3 kommentarer:

  1. Vädergudarna har lovat sämre väder till nästa vecka, passligt till min semester - så jäääkla typiskt! Nå, semester är ju ändå alltid semester :)

    Jag kan tänka mig att du har det varmt och besvärligt med magen i den här värmen, känns ju som man sku förgås utan större påhäng också. Men skönt att ni fått badrummet klart iaf, så har du iaf nånstans att gå och svalka dig emellanåt! Vi får nycklarna till nya lägenheten 19:e, så då kan du komma och låna vår pool :)

    Kämpa på!

    /Jessica L

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica!! Va skönt att du får börja semester! Den ska du njuta av och hoppas vi hinner ses! Någon kväll kan ni väl komma och bada lite bastu och grilla?!

    Vi ställer också upp med flytthjälp om det behövs sen, jag är med så gott det går! :)

    SvaraRadera
  3. Det ska bli helt obeskrivligt skönt! Jag ska njuta för fullt i 2, 5 vecka! :)

    Vi kommer jättegärna, det sku va riktigt skoj! M kommer hem från sin mc resa på tisdag, så efter det är vi båda tillgängliga!

    Låter bra det där med flytthjälp, några extra händer är alltid välkommet!

    Men vi kan ju höras lite närmare sen när M har kommit hem, så styr vi ihop nåt!

    SvaraRadera