söndag 19 juni 2011

Sjukskriven.

Rubriken säger ganska mycket - jag är alltså sjukskriven. I torsdags, efter en insident under min lediga dag, bar det iväg till ÅUCS på kontroll och resultatet var nu till en början 10 dagars sjukskrivning. Känns jätte tråkigt, eftersom jag gärna skulle arbeta ett tag till - väntan tills den lilla kommer blir annars väldigt lång. Men - jag är inte heller villig att äventyra den lillas hälsa (inte heller min egen), så accepterar sjukledigheten och tar det lugnt. Dagar som denna, då det öser ner vatten där ute, är det enkelt att ta det lugnt. Men, jag är en rastlös själ och skulle gärna ha en massa håll i gång.

I förra veckan fick vi tag på detta lilla projekt:

Det är en gammal spjälsäng, precis en sådan jag har letat efter. Den är i väldigt dåligt skick, men med lite arbete hoppas jag att vi kan få den klar tills vi har användning för den! Men denna sjukskrivning kom väldigt olägligt och detta projekt får jag lägga undan till allt har lugnat sig. Får se om det blir ett evighetsprojekt, som aldrig blir färdigt.

Tror jag nu skall fortsätta med mitt soffliggarprojekt. Tyvärr är programutbudet i TV:n extremt dåligt idag, nåja då kanske jag tar mig en tupplur.

2 kommentarer:

  1. Inte skoj med sjukledigt, själv blev jag sjukskriven i vecka 29 o tiden kan ju bli en aningen lång. Men de är bara att bunkra sig i soffan, vi hade en stor grop i vår soffa efter att jag hade suttit där i några månader :)

    SvaraRadera
  2. Aj du blev sjuksriven så tidigt, det är nog tråkigt! Haha kan nog hända att soffan blir omformad här oxå! :)

    SvaraRadera