måndag 13 juni 2011

Pyssel!

OM jag skulle vara ledig idag, skulle jag vara hemma och pyssla. Sy gardiner, fixa i barnrummet, baka mm. Men, nu är jag ju inte det. Om vädret är så här grått och tråkigt imorgon, tror jag att det får bli en pysseldag. Om måendet tillåter. Har nu tredje långa arbetsskiftet på gång och kroppen brukar ganska klart säga ifrån då jag blir ledig. Fötterna och ryggen värker och sticker, blodet cirkulerar inte. Det är inte enkelt att arbeta 12h:s skiften.

Men på tal om gardiner har jag tänkt själv sy nya köksgardiner, så kallade hissgardiner. Heter det ens så på svenska? På finska är det i alla fall laskosverhot. Om det inte är hissgardiner så kan väl ni som vet berätta för mig vad de heter! Så nu behöver jag inhandla tyg och träpinnar - och sedan försöka hitta bra beskrivningar. Tur är nätet fullt av goda råd (och mindre goda råd...).

(Idag smög jag försiktigt - på min paus - till R-kiosken och köpte ckoho. MUMS, nu kan jag jobba i lugn och ro!)

Besökte i förra veckan Raision Kukkatalo och köpte en del sommarblommor till gården. Jag älskar blommor. Nu har blommorna börjat ta sig och jag är så nöjd med resultatet. Nu kan vi hela sommaren njuta av blomster i en massa olika färger! Dessutom växer det tre tomatplantor, som jag hoppas skall ge oss små söta körsbärstomater. Sallad, persilja, basilika, oregano, gräslök, timjan och mejram försöker jag också få att trivas hos oss!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar