fredag 10 juni 2011

Pust!

Jag är väl inte ensam i världen om att tycka att det har varit rätt varmt de senaste dagarna?! Vanligtvis älskar jag att steka mig i solen, men då jag befinner mig i detta tillstånd måste jag erkänna - värmen blir bara helt enkelt för mycket. På grund av vätska och värk i benen har jag vistas mycket inne och även varit sjukskriven en dag. Känns jätte tråkigt, att inte må toppen då naturen är så vacker och måendet annars inte är så tokigt. Men en dag i taget.

Här hemma börjar vi ha upprätt efter remonten i badrummet - skönt! Vi börjar dessutom ha de mesta skaffat för att den lilla skall kunna anlända. Fortfarande har vi ett antal veckor kvar innan vi får träffa våran lilla överraskning, ändå känns det som att tiden går så fort. Konstant får man lägga till en vecka i väntan. Snart är vi inte två mera. Hur konstigt men ändå fantastiskt är inte det?!

Tror de flesta som har barn eller väntar barn har känt känslan av panik emellanåt - hur kommer vi att klara oss?! Jag känner emellanåt en känsla av rädsla. Men, ingen föds väl till perfekta föräldrar. Eller jag strävar inte att vara en perfekt förälder - utan en bra förälder för just mitt barn. En förälder, som vill mitt barn endast det bästa. Allt detta - på mitt eller vårt eget vis.

Fick höra i början av graviditeten, att om det är något som människor har åsikter om så är det just om graviditet, förlossning, barnuppfostran osv. Dessutom skulle jag komma att märka, att andra kvinnor känner att de kan fråga vad som helst - kvinnor, som för mig är helt obekanta. Detta är så sant, så sant. Personligen känner jag, att jag vill ju göra på mitt eget vis, inte så som någon annan har gjort. Jag tar gärna av familj och vänner emot goda råd - men då kvinnan i kassan i matbutiken delar ut goda råd blir det bara för mycket. Då jag handlar vill jag koncentrera mig på det. Så det så!

Veckoslutet går i arbetets tecken. Får se, vad fötterna tycket om det. Värken i vristerna efter en 12h arbetsdag är helt olidlig. Trots det, vill jag ännu gå på jobb.

Trevligt och soligt veckoslut åt er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar