lördag 25 februari 2012

5 dagar...

...har min s.k. diet nu pågått. Resultat ser jag ju på vågen och nog i och för sig på kroppen också, men i detta skede är det ju bara vätska. Roligt ändå att några kilon gått upp i rök, nu gäller det bara att hålla motivationen uppe. Man skall ju inte gå ner flere kilon i veckan, utan i jämn och sakta mak för att det skall vara hållbart i längden. Magsjukan i torsdags gjorde allting lite svårare, eller tja, jag ville ju inte äta någonting och det är ju inte heller bra. Men nu är det sista dagen jag äter detta jag nu har ätit, imorgon blir det "andra bullar" (haha, tycker det var lite småroligt att skriva bullar eftersom det är något jag då inte skall äta!).

Det är lördag och N tar sin första tupplur för dagen. M har åkt iväg på jobb och jag bunkrade mig framför datorn.

Tycket själv att vi har vår i luften, månne det över huvudtaget alls blir några ordentliga köldknäppar mer? Snö har vi väl nog att vänta i mängder ännu. Snart börjar vårsolen lysa och alla de människor, som gått i ide under den mörka vintern börjar komma fram. Tänk vad lite vårsol kan göra under! Och nu precis i denna stund hör jag fågelkvitter utifrån!!!

Korgarna med byke är överfulla. Borde man ta itu med det? Tror jag sparar allt till nästa vecka då M är pappaledig så att han på riktigt får känna på hur det är att vara hemma och sköta både barn och hem. Utan att låta elak vill jag påstå, att den pappa (eller mamma) som inte provat på att vara hemma och sköta hela rumban vet nog inte att det är fullt upp. Matlagning (och någon skall också handla råvarorna!!!), bykning, städning, strykning och ett barn. Tiden räcker inte till. Och innan någon vis människa undrar hur jag har tid att sitta här och skriva då så kan jag meddela, att det har jag inte egentligen men ansåg mig ha rätt till en stund framför datorn då N sover. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar