söndag 5 februari 2012

Historiskt!

Grattis Sauli Niinistö och finska folket - vi kommer att få en fantastisk ny president! Både Sauli Niinistö och Pekka Haavisto är bra politiker och sympatiska människor, men finska folket har valt och vi kan vara glada att leva i ett land med demokrati och att vi - du och jag - har möjlighet att påverka i val som dessa!
Jag kan inget annat säga än: bra gjort, Sauli!

Det har varit ett fantastiskt vinterväder idag! Och äntligen kunde N få sova ute igen. Underligt bra har det ändå gått att få lilleman att sova inne. Själv har jag saknat de sköna, dagliga promenaderna vi brukar ta.

Igår hade jag möjligheten att delta i salibandylagets lilla bastukväll (som i och för sig inte innehöll bastubad men däremot bad i utebalja!) och det var kul bara värre! Tack till alla! M uppskattade också tid på tumanhand med N, trots att jag har svårt att acceptera att DE FAKTISKT KLARAR SIG en stund utan mig. Jag trivs hur bra som helst med att vara hemma, ta hand om N och sköta hushållet. Men nog är det roligt att ibland komma bort och umgås med andra vuxna människor... Och som M brukar säga: jag är ingen dålig mamma bara för att jag ibland önskar att jag skulle få sova eller om jag är borta hemifrån en kväll. Jag har bara svårt att komma ihåg det ibland.

Ny vecka imorgon - en massa på gång! Det brukar vi ju allt som oftast ha.

Sov gott alla och hoppas den nya veckan börjar prima!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar