måndag 13 februari 2012

Ny vecka!

Ja, vad kan man säga, igen en gång har vi måndag. Jag tycker det är måndag typ varannan dag eller så. För mig som är mammaledig ser de flesta dagar lika ut, vare sig det är måndag eller torsdag. Då M dessutom jobbar skifte och inte måndag-fredag som många andra pappor så råddar det till desto mer. Jag har själv aldrig velat jobba måndag-fredag utan har alltid trivats med skiftesarbete. Att vara ledig mitt i veckan så att säga är vardagslyx. Att jobba julen är skiftesarbetets baksida. Efter att N föddes känns det främmande att tänka att jag skall vara borta nattetid på nattskifte och inte vara där då han behöver trygghet. Får hoppas att han, då det för mig är dags att återgå till arbetslivet, redan sover så pass bra att han inte märker att jag är borta.

På tal om att vara borta nattetid så tillbringa N sin första natt utanför hemmet natten till söndagen. Vi övernattade hos fammu, M var på jobb och jag hade chansen att delta i en fest. På natten åkte jag hem till fammu och kunde konstatera, att N sov gott i sin resesäng! Skönt att veta att det går bra att någon gång nu som då kunna vara borta hemifrån. Riktigt redo för att lämna N bort en hel natt är jag inte ännu... Hur har ni andra mammor gjort?

Måste väl även så här via bloggen göra reklam för vår lägenhet:
TILL SALU: Radhuslägenhet i ett plan 4 rum, kök, badrum + bastu (-11), wc, klädrum, uteförråd, terrass. 93 m2. Ändlägenhet. Rävstigen 2.

MYYTÄVÄNÄ: Rivitaloasunto yhdessä tasossa 4h, keittiö, kylpyhuone + sauna (-11), wc, vaatekomero, ulkovarasto, terassi. 93 m2. Päätyasunto. Kettupolku 2.

Pris/hinta: 183 000 euro/euroa eller/tai bud/tarjous.

Tilläggsuppgifter/lisätiedot: 040-5838415
Om någon vet någon, som vill köpa en trevlig lägenhet på ett toppen ställe - sprid ryktet att vår lägenhet söker nya ägare! Bilder fås vid behov via e-post. 
 Ha en trevlig vecka! 

1 kommentar:

  1. De är alltid nästan jobbigare för mamma:) W var dryga 2 månader när hon var första natten hos mommo & mofa, vi var på kalas o jag grät som en mistlur när vi lämna W:) Grät gångerna efter de också, W bara skratta. 1,5 år var hon när vi lämnade henne en vecka hos m & m då vi for på resa. Då vinkade W glatt, så de e nog vi mammor bara som e lite tassiga, men de hör till:) -Katja

    SvaraRadera