söndag 8 maj 2011

Glad morsdag!

Glad morsdag - alla mammor, mommon, fammon osv. Och även alla blivande mammor! Jag kan inte förstå, att om ett år får man själv fira denna dag. Känns riktigt kul.

Detta veckoslut har jag tillbringat här i lådan, jobbat med andra ord. Vädret har varit underbart och det märker vi här på antalet uppdrag som kommer. Åstranden i Åbo är full med människor som njuter av solens varma strålar och även av drycker som gör att var och varannan är mer eller mindre fnittrig. Oj, jag tror jag själv också skulle ha varit på en av de många åbåtarna och njutit av lite bubblig dryck, om det inte vore för den lilla invånaren i magen. Men, bubblig dryck kan man njuta av någon annan gång - nu njuter jag av tillståndet!

Ute står björkarna i knopp - kunde de bli bättre morsdagsväder?

Igår kväll började M och jag gå igenom alla blanketter som bör fyllas i innan det är dags att bli hemma och vänta på den lilla. Det blev nog att skrapa sig i huvudet både en och två gånger - och ändå blev vi inte klokare. Hur svår kan en blankett från Kela (kela.fi) bli??? Väldigt svår. Antar att det därför finns ett infonummer på deras hemsida för barnfamiljer som behöver hjälp med olika saker. Anser mig själv ändå vara rätt normalbegåvad (vad det nu sen egentligen betyder...) och jag klarade helt enkelt inte av att fylla i blanketten helt och hållet. Här i lådan har vi idag diskuterat blanketterna från just Kela och tröstande var ju, att alla andra också hade haft problem med dem. Nå tur finns det människor som kan hjälpa!

Idag hörde jag en underbar sak - det värmer i hjärtat!

2 kommentarer:

  1. Ja Kela är en hel vetenskap, kämppa på :)

    SvaraRadera
  2. Ja, KELAs blanketter är nog så invecklade att de få hjärnceller man har skramlar nog på i frustration... :)

    SvaraRadera