torsdag 5 maj 2011

Nostalgi!

Bilden ovan är ju självklart en av Mauri Kunnas. Detta motiv hittar jag på den nya skräpkorgen jag idag inhandlat i en affär i Skanssi. Tanken är att den en dag skall stå i vårt barnrum. Jag bara är överförtjust i allt som just Kunnas tecknar och tycker hans motiv är så vackra. Dessutom påminner de mig om många kära berättelser från barndomen! Så nu väntar en vacker skräpkorg på att få en plats i ett speciellt litet rum.

Idag har varit en riktigt, riktigt härlig dag, men många trevliga överraskningar! De tänker jag inte berätta om nu, men kanske en annan gång. Lite hemlighetsfull får man allt vara ännu! Allt i sinom tid.

Det blev ju att shoppa en del idag. Det tyckte jag att jag förtjänar, har nämligen det senaste halvåret shoppat rätt så lite (vilket kanske kan vara helt förståeligt!). Visst har det blivit att köpa ett plagg nu som då - men rätt så lite skor. Min kärlek till skor har inte förändrats - det har däremot mina fötter. Dessutom föredrar jag allt mer praktiskt och bekvämt framför högklackat och trendigt. Men, så är det bara - vi förändras!

Morsdagen närmar sig och tanker är att komma ihåg den mamma nu i söndag. Det är svårt att förstå, att i nästa år (förhoppningsvis - livet skall man inte ta förgivet har vi lärt oss...) får jag själv uppleva den första egna morsdagen. Det känns fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar