måndag 16 maj 2011

Ihanaa Leijonat, ihanaa!

Vilken fantastiskt match igår! Ingen har väl kunnat undgå att Finland har vunnit år 2011 ishockey VM?! Äntligen fick vi se fantastiskt självförtroende i de finska spelarna. Den brukar inte alltid finnas där, speciellt inte då det spelas mot det västra grannlandet! Men nu kunde Lejonen visa var skåpet skall stå!

Efter sockerbelastningstestet idag morse kan jag inte riktigt säga att jag skulle ha varit mig själv. Att dricka sockerlösningen var i sig inget problem - problemet kom ca. 20 minuter efter första blodprovet, då jag svimmade i laboratoriets väntesal. Nå, efter en timmes vilande på en säng på HVC var mående redan mycket bättre och de två följande blodproven var inget problem. Så nu är detta över - skönt måste jag säga, eftersom jag hört så mycket om detta.

Ute har det idag varit så kallt och grått, ingen direkt solstart på semestern. Håller tummarna för i alla fall en soldag denna vecka.

Remontupdate: skåpen, arbetsbänken mm. är nu beställda! Det går med andra ord framåt. Så, bara skåpen är på plats och vi har inhandlat det sista, kan vi beställa rörmokaren hit för att slutföra arbetet. Sedan har vi ännu då kvar projekt bastu. Den är under planering och skall börja göras i början på juni. Huvudsaken just nu är, att vi får bykmaskinen på plats. Jag väntar på att få tvätta upp alla vinterkläder och packa ner dem för denna säsong. Och tvätta den lillas kläder - veckorna de går ju framåt och vips en dag så är vi inte mera två!

Ja och förresten alla ni här i skärgården - KOM IHÅG OCH RÖSTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar