tisdag 3 maj 2011

Remonttireiska

Har idag själv deltagit i badrumsremonten. Jag har putsat kakel, alltså torkat av dem efter att M lagt fogmassa. Så min insats har inte varit den största, men mentalt har jag deltagit i varje lilla moment. Jag är så nöjd med de val vi hittills har gjort! Hoppas att M också, efter många svordomar, tycker allt är värt mödan. Badrumsremont är inte det enklaste och inte heller det mest snabba remontprojekt man kan ha. Se nu på oss - jag näms inte ens mera säga hur många veckor vi har hållit på. Men alla på eget vis.

Imorgon skulle det vara dags att besöka någon affär, som skulle sälja lite skåp och dylikt till badrummet. Skulle egentligen inte ha tid och intresse att sätta mig ner och planera, men vad annat kan man göra.

Då detta projekt är över, kan vi börja planera för den lillas ankomst. Visst finns det tid ännu, men tiden den bara flyger fram. En del nödvändigt har vi redan köpt. Det är ju faktiskt en hel del man behöver. Eftersom jag är stor fan av olika former av lopptorg, har vi fyndat många fina ting som någon annan inte mera har haft användning för. Vad är inte mer ekologiskt än att återanvända sådant, som är i fint skick och som någon annan inte mera finner funktion för? Och nuförtiden, med alla butiker och auktioner som finns i nätformat kan man ju till en billig peng hitta nästan vad som helst! Rekommenderar verkligen för de, som inte provat på!

I lördags, på vappafton fick vi en lilja av mor min, som ännu då stod i knopp. Nu njuter vi av så här fina blommor:

  
 
Lilja är min absoluta favoritblomma och jag blir så glad varje gång jag ser dessa fina blommor!

Kanske jag skulle ta och fortsätta engagera mig i remonten...

2 kommentarer:

  1. Har själv ett bord på loppis nu och hoppas att många fler tänker som du. Dessutom tycker jag det är mysigt att gå omkring å rota och när man väl fyndar känns det extra bra!

    SvaraRadera
  2. Precis! Man kan göra en massa fynd! Tror dessutom att loppis är rätt så "trendigt" just nu och människors fördomar har försvunnit. Jag blir i alla fall extra glad då jag fyndar något fint för en billig peng!

    SvaraRadera