tisdag 10 maj 2011

Godis...

...i alla de former är det som gäller just nu. Jag har aldrig, med handen på hjärtat, varit en riktig godisråtta. Visst kan jag bli sugen på något sött och gott, men oftast räcker det med två godisar så går det över - och den inköpta godispåsen kan bli och ligga i många veckor. Men nu, i detta tillstånd, skulle jag kunna äta godis varje dag. Jo visst klarar jag mig utan, men gott är det hela tiden. Helst skall det vara riktigt sura godisar! Och ni vidskepliga och som kan de här med graviditetssymptom - är detta nu tecken på pojke eller flicka?! :) Jag får väl försöka behärska mig lite, så att inte problemen börjar hopa sig.












(Idag har jag på jobb - i smyg självklart - njutit av lite gott och blandat... MUMS)

Undrar om sötsaksbehovet minskar efter graviditeten? Har alltid gillat saltigt tilltugg mycket mer än söt.

Igår kära ni, premiärduschade vi i vårt nya badrum, under vår nya dusch! Det kändes magiskt! Kan det faktiskt vara sant, att efter alla dessa veckor av badrumsremont, har vi nu en egen dusch. Jo - det är sant! Nu fattas bara skåpen och alla annan inredning. Och så bastun då förstås.

Idag morse, innan det var dags att innfinna sig här i lådan, njöt vi av en härlig frukost på terassen i morgonsolen. Oj vad varmt och skönt det var! Vindstilla, varmt och naturen grönskar. Nu får jag väl själv vänta på att den årliga allergin börjar "grönska". Inte enkelt då mina vanliga mediciner nu är förbjudna. Hoppas på en enkel vår och sommar, utan mediciner.

Inte mer denna gång. En och halv timme kvar här i lådan, sedan hem brevid M och snarka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar